top of page
IMG_4107 (1).jpg

Methodiek

Taalklik focust zich op de ontwikkeling van verbale competenties bij kinderen door de nadruk te leggen op de verwerving van impliciete (intuïtieve) taalkennis op een speelse manier.

Het uiteindelijke doel is het kind tweetalig krijgen.

​

​

Impliciete kennis

Hierbij een voorbeeld om deze filosofie nader te verklaren:

​

  • Hij niet komt omdat hij vertrekt op vakantie.

  • Toen de jongen heeft een lied gezongen.

​

Je voelt aan dat de zinnen niet correct zijn & kan deze makkelijk corrigeren. Kan je dit ook gemakkelijk verklaren aan de hand van de grammaticaregels? Hmm.. dit is waarschijnlijk al wat lastiger!

​

Dankzij de intuïtie kan heel goed bepaald worden welke zinnen goed klinken & welke niet, zonder dat de regels hierbij expliciet benoemd worden.

​

Bij luisteren en spreken heb je geen tijd om na te denken over de grammaticaregels. Deze zijn vooral nuttig bij schriftelijke opgaven. 

​

Conclusie: het geheim van een nieuwe taal aanleren is kinderen er toe brengen om onbewust de regels van de grammatica aan te leren. Hierbij is onderdompeling cruciaal.

​

​

1FC4A725-8766-4FDF-B876-A42544EE8ECC_edited_edited.jpg
IMG_4082_edited.jpg

Spelenderwijs

Op een speelse manier wordt uw kind ondergedompeld in de magie van de Franse taal. 

​

Taalklik werkt aan de hand van thema's & bij deze thema's worden basisdialogen voorzien. De bedoeling is dat deze speels aangeleerd worden zodat het kind de woorden in basiszinnen kan gebruiken.

 

Zo wordt alle opgedane kennis keer per keer verder opgebouwd. Naarmate uw kind meer thema’s kent, zal hij de basisdialogen beginnen combineren. Zo wordt het spreken opgebouwd & verfijnd.

 

bottom of page